Aktuellt

Kampanj

Vi har svaren på dina frågor gällande nyhetsbrev

Funderat på nyhetsbrev? Vi har svaren på dina frågor. Här kommer lite smarta tips och svar på vanliga frågor som vi får angående nyhetsbrev via e-post.

Vad är nyhetsbrev via e-post och vad kan man använda nyhetsbrev för?

När vi pratar om nyhetsbrev så menar vi digitala nyhetsbrev som mottagaren får via sin e-post. Nyhetsbreven sänds ut via ett verktyg för e-postmarknadsföring. Nyhetsbrev kan användas för många olika ändamål t.ex. f...

Hemsidor

Ändring i fi-domäner från september 2016

Om du har en fi-domän som du själv registrerat så har du fått ett e-postmeddelande från Kommunikationsverket med ämnet ”Viktigt meddelande om ditt fi-domännamn”. 

 

Meddelandet gäller en ändring för fi-domäner som gäller från 5.9.2016. Tidigare har alla företag som är registrerade i Finland kunnat registrera ett fi-domännamn direkt på hemsidan www.domain.fi. Från och med 5.9.2016 så kan du inte längre registrera eller administrera...

Hemsidor

Få fler besökare till din hemsida

En fin och bra hemsida gör ingen nytta om få besöker den.

Vi stöter ofta på många företagare som vill köpa en ny hemsida och har stora krav och förväntningar på själva hemsidan. Projektet framskrider och när hemsidan är klar så pustar kunden ofta ut och tänker ”Äntligen är vi klara!”.

När nya hemsidan är publicerad gäller det att lägga i en annan växel. Marknadsföringsväxeln. Då börjar det kontinuerliga...

Information

God Jul & Gott Nytt År!

Vi önskar er alla en god jul och ett gott nytt år! 

Kontoret är stängt mellan 24.12.2015-4.1.2016
Under helgdagarna läser vi e-post sporadiskt. 

 

 ...

Hemsidor

Hur mycket kostar en hemsida?

Det är en av de vanligaste frågan vi får om hemsidor.  Priset på en hemsida varierar beroende på hur avancerade och personliga lösningar du önskar och hur mycket du är villig att göra själv. 

...

Sociala medier

Del 4. Annonsering i sociala medier och sökmotorer

En artikelserie i fyra delar med tips och idéer om hur man kan förbättra sin internetkommunikation och vad man kan tänka på för att synas bättre på internet.

När man har fått i gång sin hemsida/sociala medier och har som vana att posta inlägg och uppdatera kan nästa steg vara att betala för att få fler besökare att hitta till din sida. Är dina kanaler inte uppdaterade skall du börja med att fixa till det. Att betala för att dra folk till en sida utan aktivitet...

Sociala medier

Del 3. Underhåll och serviceavtal

En artikelserie i fyra delar med tips och idéer om hur man kan förbättra sin internetkommunikation och vad man kan tänka på för att synas bättre på internet.

Hur skall man underhålla sina kanaler för att få gillare och besökare samt att få dessa att återvända till sidan? Det är bra att ha uppdateringar som följer ett mönster varvat med oväntade uppdateringar. Uppdateringar som följer mönster t.ex. att varje fredag presenteras veckans kund/jobb gör...

Sociala medier

Del 2 Vilka sociala koder gäller?

En artikelserie i fyra delar med tips och idéer om hur man kan förbättra sin internetkommunikation och vad man kan tänka på för att synas bättre på internet.

Trender kommer och går gällande sociala medier. Men något revolutionerade inom sociala medier lär inte hända på en tid. Vi har redan tagit de största steget, att gå över till det digitala. Utvecklingen är inte längre så stor som när vi först gav oss in i den outforskade världen med sociala medier. Nu...

Innehåll

Hur kommunicera med ditt företag på webben?

En artikelserie i fyra delar med tips och idéer om hur man kan förbättra sin internetkommunikation och vad man kan tänka på för att synas bättre på internet.

 

Del 1. Förbättra ditt innehåll nå fler - och rätt kunder

Olika medier och hemsidor tillåter olika mängd information men det viktigaste är inte mängden eller längden utan vad du säger och förmedlar med ditt budskap. En kort filmsnutt över företagets verksamhet kan vara lika bra både...

Hemsidor

Vad är en responsiv hemsida?

Vad är en responsiv hemsida?

En responsiv hemsida betyder att layouten och innehållet på hemsidan anpassar sig enligt skärmupplöningen på den enhet du använder när du besöker hemsidan.
Idag surfar man via datorn, tv:n, mobiltelefonen och surfplattan. Om hemsidan inte är responsiv så är den oftast vara anpassad för dataskärmens storlek.
Hemsidan blir då för stor och klumpig i en mindre skärm som på en mobiltelefon eller på en...

E-handel

Läs om erfarenheter av e-handel i Företagsnyckeln

E-handeln fortsätter även detta år som ett hett ämne och i senaste numret av tidningen Företagsnyckeln var temat just e-handel. Temat innehöll mycket nyttig info för småföretag som funderar på e-handel.
Bland annat hade Enitis produktchef Nina Hägen skrivit en artikel om hur e-handeln är idag med tips för småföretagaren som vill starta webbshop. Man kunde också läsa intervjuer med företag med flerårig erfarenhet av e-handel. Intervjuerna var gjorda med f...

Information

Betjäning kring jul och nyår

Kontoret är öppet 9-16 22-23.12, 2.1 och 5.1. 
Under helgdagarna läser vi e-post sporadiskt. 

En riktigt god jul och ett gott nytt år önskar vi er!

 ...

E-handel

Ge din webbshop en extra skjuts framåt

Under december månad har vi lagt fokus på att lyfta fram e-handeln och därf...

E-handel

Marknadsföring av webbshop med liten budget

Vid all lansering ska man kalkylera för att kunna marknadsföra sin nya produkt eller tjänst, och webbshoppen utgör inget undantag. Vi kommer under december månad att publicera en liten guide med tips för marknadsföring av just webbshoppar. Detta är den första delen och vi kommer tipsa dig om de marknadsföringsknep som kostar dig minst men som ger stor avkastning tillbaka. 

...

E-handel

Hur skall du marknadsföra din webbshop?

Att öppna e-handel är, rent praktiskt, ingen svår match. Man kommer överens med några leverantörer om teknisk lösning, produkter, betalning och frakt och så kan man öppna sin webbshop.

Vi kommer i december att publicera en två-stegs-guide med olika knep för marknadsföring av din webbshop.
Kika in i slutet av veckan för så presenterar vi tips på hur man med liten budget marknadsför sin webbshop. 

De flesta öppnar webbshop för att kunna nå fler kunder än...

Nyhetsbrev

Varför man inte skall skicka ut nyhetsbrev direkt från e-posten

  1. Den vanliga e-posten erbjuder inga möjlighet att designa nyhetsbrev personligt och snyggt. Mottagaren kan bli avskr
  2. ...

Kampanj

Hösterbjudande 500 st visitkort på köpet!

Är ert företag i behov av en ny hemsida men tiden räcker inte till? Av erfarenhet vet vi att företagare ofta har annat för sig än att skriva texter och översätta och fixa med bilder. Därför vill vi erbjuda er en smidig helhetslösning som ett alternativ. Vid beställning av paketet före 31.10.2014 så får man dessutom 500 visitkort på köpet!

I paketet ingår:
- Grafisk layout och tekniskt programmering
- En reporter skriver texter...

Information

Hjälp och kontakt i semestertider

Kontoret är stängt 27.6-4.8.2014.

Under semestern svarar vi sporadiskt på frågor via e-post. 
Vid brådskande ä...

Innehåll

Tips när man skall välja reklambilder

När vi möter kunder och skall sätta ihop t.ex. en hemsida eller ett nyhetsbrev så är det vanligt att kunden säger att de inte har några passande eller fina bilder. Det har vi full förståelse för eftersom folk allmänt har höga krav på bilder idag. Det är få företagare som har tid och kunskap att samtidigt som han utför sitt arbete hinner fotografera sina verk och sedan retuschera bilderna.

Därför är det tur att vi har så bra bildbanker på internet idag....

Innehåll

Anna meille tarina. Nyt sisältö ratkaisee!

Maailman suurimmat mainostajat keskittyvät nyt kanavien sijaan sisältöihin.

Brändien pitää luoda omia sisä...