Miten yrityksesi viestii verkossa?

Julkaisemme neliosaisen artikkelisarjan, joka sisältää vihjeitä ja ajatuksia verkkoviestinnän ja sen näkyvyyden parantamiseksi. 

 

Osa 1. Paranna sisältöä – tavoita enemmän juuri haluamiasi asiakkaita

Eri mediat ja kotisivut sallivat erilaisia tietomääriä, mutta tärkeintä ei ole määrä tai pituus vaan viestin sisältö ja tapa, jolla se välitetään. Lyhyt video yrityksen toiminnasta voi olla aivan yhtä hyvä puheen kanssa tai ilman. 
Tarkastele verkkokanaviasi, kuten kotisivuja, yhteystietoja ja sosiaalisen median profiileja. Onko teksti lukijaystävällistä ja hakukoneoptimoitua ja ovatko kuvat houkuttelevia? 

Sisällön hakukoneoptimoinnin (SEO) avulla kotisivusi löytää entistä useampi ja juuri toivomasi henkilö, ja myynti kasvaa. Jo olemassa olevan sisällön hakukoneoptimointi tarkoittaa, että teksti käydään läpi sanavalintoja ja lauserakennetta parantaen. Tämän voi tehdä itse tai jättää työn kokeneen verkkoviestijän huoleksi.   

Kotisivun taustatekniikalla on harvoin yhtä suuri merkitys kuin välitettävällä sisällöllä. Suppeilla kotisivuilla tekniikalla on käyntikokemuksen kannalta vähäisempi merkitys. Uusi tekniikka ja layout taas eivät pidättele kävijää, ellei sivulla ole kiinnostavaa luettavaa tai katseltavaa. Moderni tekniikka ja mielenkiintoinen sisältö antavat kuitenkin yhdessä ammattimaisemman vaikutelman.

 

Vinkkejä raikkaasta sisällöstä:

Kirjoita asiallisesti ja selvästi
Selitä asiat siten, että asiakas ymmärtää. Vaikeat ammattitermit ja vaativat ratkaisut tekevät vaikutuksen vain kilpailijoihisi, eivät lisää myyntiä Matti Meikäläiselle.  

Hakukoneoptimoi
Tarkastele sisältöjä hakukonesijoitusten nostamiseksi. Se todella kannattaa! Googlen hakutuloksissa on sijoituttava korkealle menestyäkseen.   

Herätä uteliaisuutta
Anna vinkkejä ja kerro yritysuutisia. Cliffhanger on joskus paikallaan houkuttelemaan asiakkaan palaamaan.   

Ole sopivan hauska
Vitsikkyys on joskus paikallaan, joskus ei. Runsas emojien ja vitsien käyttö saattaa vähentää yrityksen uskottavuutta. 

 

 

 

 

 

 

 

 

Teksti: Nina Hägen
nina@eniti.fi
Puh. 050 38 222 99

 

 

 

 

 

 

 

Ajankohtaista