Osa 3. Ylläpito ja palvelusopimus

Julkaisemme neliosaisen artikkelisarjan, joka sisältää vihjeitä ja ajatuksia verkkoviestinnän ja sen näkyvyyden parantamiseksi.

Miten pitää yllä kanavia, saada kävijöitä ja heidät vielä palaamaan sivuille? Päivitysten on hyvä noudattaa tiettyä kaavaa yllätyspäivityksillä höystettynä. Kaavaa noudattaen perjantaisin voi esitellä esim. viikon asiakkaan/työn. Siten tiedät, mitä tehdä ja koska, ja asiakkaat tietävät, mitä kanavillasi on odotettavissa. Viikolla voi tehdä yllätyspäivityksiä ja jakaa muiden sisältöjä. Ennustamattomuus lisää sivujen monipuolisuutta.  

Miten usein on tehtävä päivityksiä? Se riippuu tavaramerkistä sekä siitä, montako seuraajaa sivuilla on. Jos asiakkaat esittävät kysymyksiä tai kirjoittavat viestejä, niihin on vastattava mahdollisimman pian. Asiakas ottaa yhteyttä sosiaalisessa mediassa juuri sa

adakseen nopean vastauksen.   

Sosiaalisissa medioissa on helppo lisätä lyhyitä sisältöjä ja jakaa linkkejä. Jotkut yritykset haluavat pitää kotisivunsa omanaan ja päivittää vain yritykseen liittyviä sisältöjä ja uutisia. Kotisivujen elävöittämiseksi on hyvä olla jonkinlainen uutissivu tai esim. blogi, jolta kävijä tietää hakea ajankohtaista aineistoa.  

Tekniikka ei saa muodostua esteeksi kotisivujen tai sosiaalisten medioiden päivittämiselle. Uutisen kirjoittamisen tai yhteystietojen muuttamisen kotisivuilla ei pidä edellyttää IT-insinöörin taitoja. Vaihda kotisivun alusta käyttäjäystävällisemmäksi, jos näin on. Jos päivittäminen on hankalaa, sitä automaattisesti välttelee.

 

Tekniken får inte vara ett hinder för att uppdatera hemsidan eller sociala medier. Man skall inte behöva vara IT-ingenjör för att kunna skriva ett nyhetsinlägg eller ändra kontaktuppgifterna på sin hemsida. Om fallet är så, byt plattform för hemsida till någon användarvänligare. Om det är krångligt att uppdatera drar man automatiskt sig från att göra det.

Mikä on palvelusopimus?

Kanavien päivityspalvelun voi ostaa. Me kutsumme palveluamme ”Palvelusopimukseksi”. Monet pienemmät yritykset toteavat usein, ”ettei meillä tapahdu jotakin erikoista joka viikko”. Tuskin tapahtuukaan mitään niin erityistä kuin liikehuoneiston tai TJ:n vaihtuminen. Juuri arkiset yksityiskohdat tekevät yrityksestä uskottavan ja elävän. Mitä töitä teitte viime viikolla? Työt ovat erittäin hyviä referenssejä julkaistavaksi kotisivulla ja Facebookissa.

Myymme palvelusopimuksia sekä kotisivuille että sosiaalisille medioille. Päivitämme kanavianne suunnitelman ja strategian mukaan, esim. kerran kuukaudessa tai viikossa. Otamme yhteyttä ennen päivitystä kuullaksemme, mitä on tapahtunut sitten viimeksi ja mitä on tulossa. Päivitämme sitten kanavat puolestasi. Palvelusopimus laaditaan asiakkaan tarpeiden ja tavoitteiden mukaan. Sovimme yhdessä, mitä kanavia sopimus koskee ja miten usein niitä päivitetään.
 

Teksti: Nina Hägen
nina@eniti.fi
Puh. 050 38 222 99

 

Tämä artikkeli on osa sarjasta "Miten yrityksesi viestii verkossa?

Lue myös muut artikkelit::

Osa 1. Paranna sisältöä – tavoita enemmän juuri haluamiasi asiakkaita

Osa 2 Sosiaaliset koodit

 

Ajankohtaista