Hur skall du marknadsföra din webbshop?

Att öppna e-handel är, rent praktiskt, ingen svår match. Man kommer överens med några leverantörer om teknisk lösning, produkter, betalning och frakt och så kan man öppna sin webbshop.

Vi kommer i december att publicera en två-stegs-guide med olika knep för marknadsföring av din webbshop.
Kika in i slutet av veckan för så presenterar vi tips på hur man med liten budget marknadsför sin webbshop. 

De flesta öppnar webbshop för att kunna nå fler kunder än genom en fysisk butik. Det stämmer lika bra som att man ofta också etablerar sig på den asiatiska marknaden för att kunna nå fler kunder. Marknaden på internet är stor och bred men det är också konkurrensen. Att öppna en webbshop utan att marknadsföra den aktivt är ungefär lika effektivt som att öppna en butik gömd mellan två containers nere i en avlagd hamn.

Traditionell marknadsföring av en fysisk butik handlar oftast om att hitta kunden. När det gäller affärer på internet så är det tvärtom. Kunden måste hitta butiken. En webbshops innehavare måste därför arbeta aktivt med att förbättra sin synlighet i sökmotorer och på andra viktiga ställen på internet.

Aktuellt